powrót na stronę graficzną
Urząd Gminy Sędziejowice
skocz do góry skocz do góry skocz do góry skocz do góry skocz do góry

Artykuł archiwalny

print

2009-12-03 13:10:09

Ogłoszenie o zamówieniu


Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej.

RW. 341 / 13 / 09                                 Data: 03.12.2009 r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU

„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej”.

I. NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO:
Gmina Sędziejowice
ul. Wieluńska 6
98-160 Sędziejowice
woj. Łódzkie
tel. 043 6771002
faks 043 6771006.
Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminasedziejowice.pl

II. RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

III. OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
III.1 Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej”.

III.2 Rodzaj zamówienia:
- roboty budowlane.

III.3 Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest:
Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej.

Zakres prac:
1. Kanalizacja sanitarna wraz z przyłączami:
- wykonanie kanału grawitacyjnego sanitarnego PVC 200 o łącznej długości 5.000,75m,
- wykonanie rurociągu tłocznego PEHD 90 o łącznej długości 982,10m,
- wykonanie rurociągu tłocznego PEHD 63 o długości 185,90m, - wykonanie przyłączy kanalizacyjnych z rur PVC 160 w ilości 76 szt., - wykonanie budowy 3 przepompowni ścieków.

2. Sieć wodociągowa rozdzielcza:
- wykonanie wodociągu z rur ciśnieniowych kielichowych PVC 110 o długości łącznej 770,99m.

3. Wykonanie przyłączy kablowych NN 0,4kV do pompowni ścieków P1, P2 i P3.

Zakres rzeczowy przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót, sporządzone w oparciu o wyżej wymienioną dokumentację.
 
Użyte w dokumentacji nazwy własne należy traktować jedynie jako element charakterystyki danego produktu, Wykonawca może zastosować dowolny produkt równoważny

III.4 Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.23.13.00-8
45.23.24.23-3
45.31.51.00-9
45.23.21.40-2

III.5 Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
- nie.

III.6 Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
- nie.

III.7 Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- nie.

IV. CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 15.10.2010.

V. WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
•    Informacja na temat wadium:
Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 50.000,00 PLN (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych zero groszy), wg. zasad określonych w pkt.XII SIWZ.

VI. WARUNKI UDZIAŁU
•    Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:
O udzielenie zamówienie mogą ubiegać się oferenci, którzy spełnią następujące warunki:
1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek poosiadania takich uprawnień;
2) posiadają niezbędna wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia;
3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia;
4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Oceny spełnienia przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu zamawiający dokona na podstawie przedłożonych dokumentów metodą: spełnia-nie spełnia.

•    Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu:

1. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada uprawnienie do wykonywania określonej działalności lub czynności oraz nie podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający żąda, aby Wykonawca załączył do oferty następujące dokumenty:
- Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast ww. dokumentu składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się w/w dokumentów, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.

2. W celu potwierdzenia, że wykonawca posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponuje potencjałem technicznym, a także osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, zamawiający żąda :
- Doświadczenia zawodowego - wykazu wykonanych robót budowlanych w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swoim rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że roboty te zostały wykonane należycie (na przykład referencje lub protokoły końcowego odbioru robót budowlanych) - z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 4 do SIWZ. Wymagane jest wykazanie co najmniej robót określonych w pkt.VIII ust.2 pkt.1 SIWZ.
- Potencjału kadrowego - wykazu osób i podmiotów, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności - z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 5 do SIWZ.
- Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r. Nr 156, poz. 1118 z późn. zm.) oraz że są wpisani na listę członków właściwej Izby samorządu zawodowego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (dz. U. z 2001 r. Nr 5, poz. 42 z późn. zm.) - dotyczy kierownika (ów) budowy. Wymagane jest wykazanie:
- co najmniej jednej osoby uprawnionej do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń i legitymującą się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do samorządowej izby zawodowej architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów;
- co najmniej jednej osoby uprawnionej do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych w co najmniej ograniczonym zakresie i legitymującą się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do samorządowej izby zawodowej architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów;
- co najmniej jednej osoby uprawnionej do kierowania robotami w specjalności drogowej w co najmniej ograniczonym zakresie i legitymującą się aktualnym zaświadczeniem o przynależności do samorządowej izby zawodowej architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów;

3. W celu potwierdzenia, że wykonawca znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, zamawiający żąda:
- Informacji banku, lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w którym wykonawca, posiada rachunek bankowy potwierdzającej: posiadanie środków finansowych w wysokości odpowiadającej co najmniej 50% wartości proponowanej ceny ofertowej brutto lub posiadanie zdolności kredytowej w takiej wysokości, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
W przypadku gdy do oferty załączona zostanie informacja banku potwierdzająca wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy wyrażoną kwotą n-cyfrową, Zamawiający uzna kwotę za najniższą w podanym zakresie.

- Polisy a w przypadku jej braku innego dokumentu ubezpieczenia potwierdzającego, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
 
VII. TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
- przetarg nieograniczony.

VIII. KRYTERIA OCENY OFERT
- najniższa cena.

VIII.1 Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna:
- nie.

IX. INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IX.1 Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminasedziejowice.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Sędziejowice
ul. Wieluńska 6
98 - 160 Sędziejowice.

IX.2 Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:

miejsce:
Urząd Gminy Sędziejowice
ul. Wieluńska 6
98 - 160 Sędziejowice
- sekretariat (pok. nr 19)
29.12.2009 r.
do godz.: 10:00,

IX.3 Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 dni (od ostatecznego terminu składania ofert).

X. Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
- Projekt jest częściowo finansowany w ramach działania: Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej - objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007 - 2013..

XI. Ogłoszenie umieszczono w BZP w dniu 03.12.2009 r., pod numerem 230431 – 2009.



Wójt
Jerzy Kotarski





Uczestniczący w postępowaniu o udzielenie zamówienia na zadanie:
„Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej”


RW. 341 / 13 / 09                               Data: 08.12.2009 r.


WEZWANIE
do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia protestu

   Zamawiający, Gmina Sędziejowice, reprezentowana przez Wójta – Jerzego Kotarskiego, działając na podstawie art. 181, ust.3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) wzywa Wykonawców do wzięcia udziału w postępowaniu toczącym się w wyniku wniesienia w dniu 07.12.2009 r. protestu dotyczącego treści ogłoszenia oraz postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia.

W związku z powyższym Zamawiający:
1. Informuje, iż zgodnie z art. 181, ust.4, pkt.2 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.) uczestnikami postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu stają się Wykonawcy, którzy mają interes prawny w tym, aby protest został rozstrzygnięty na korzyść jednej ze stron, i którzy przystąpili do postępowania do upływu terminów, o których mowa w art. 180, ust. 3 ustawy.

2. Przekazuje kopię wniesionego protestu.

Prawa i obowiązki uczestników postępowania toczącego się w wyniku wniesienia protestu określono w art. 181 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz. 1655 z późn. zm.).



Wójt
Jerzy Kotarski



W załączeniu:
1. Kopia wniesionego protestu.






RW. 341 / 13 / 09                                                   Data: 09.12.2009 r.

W odpowiedzi na pytania dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej” udzielam odpowiedzi:


Pytanie nr 1
Czy w świetle przepisów znowelizowanego art.30 Prawa Zamówień Publicznych wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN (normy zharmonizowane), a w szczególności dla:
- przepompowni ścieków, wymagania normy PN-EN 12050-1:2002
- zaworów zwrotnych, wymagania normy PN-EN 12050-4:2002.
Odpowiedź:
Wymienione w specyfikacji wyroby budowlane powinny spełniać wymagania wynikające z Polskich Norm przenoszących normy europejskie PN-EN, zgodnie z art. 30 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r.  – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 223, poz 1655 |z późn. zm.).

Pytanie nr 2
W myśl art.8 ust.5 Ustawy o systemie oceny zgodności z dnia 30.08.2002. i jej nowelizacji z dnia 15.12.2006. zabrania się wprowadzania do użytku i do obrotu wyrobów nie posiadających oznakowania zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi. Wobec powyższego, czy od wykonawcy robót będzie żądane stosowne oświadczenie na wymienioną okoliczność w odniesieniu do wyrobów opisanych w pytaniu 1.
Odpowiedź:
Zamawiający, na etapie prowadzonego postępowania przetargowego, nie będzie żądał od wykonawcy oświadczeń aby wyroby budowlane wymienione w pytaniu l, miały oznaczenia zgodności z wymaganiami zasadniczymi i szczegółowymi ww. ustawy.
W myśl §6 pkt.3 projektu umowy, stanowiącego załącznik nr 7 do SIWZ – „Wykonawca obowiązany jest posiadać certyfikaty na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności z PE lub PN lub aprobatą techniczną na zastosowane materiały” a także „na każde żądanie Zamawiającego / inspektora nadzoru / zobowiązany jest okazać w stosunku do wskazanych materiałów: certyfikat na znak bezpieczeństwa, deklarację zgodności lub certyfikat zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną”( §3 pkt.1 ppkt.f ww. umowy)

Zgodnie z prawem budowlanym, po wykonaniu robót kierownik budowy składa oświadczenie o zgodności wykonania obiektu budowlanego z projektem budowlanym i warunkami pozwolenia na budowę oraz przepisami.



Z up. Wójta
Jan Grecki
Kierownik Referatu Rolnictwa i Rozwoju Wsi









RW. 341 / 13 / 09     Data: 18.12.2009 r.

W odpowiedzi na pytania dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Budowa sieci kanalizacji sanitarnej z przyłączami oraz pompowni ścieków w miejscowości Bilew wraz z rozbudową sieci wodociągowej rozdzielczej” udzielam odpowiedzi:

Pytanie nr 1
W SIWZ Zamawiający wymaga dołączenia do oferty szczegółowych  kosztorysów ofertowych, oraz obliczenia ceny kosztorysowej oferty na podstawie przedmiaru robót oraz pozycji KNR a także warunków określonych w STWZ, w związku z tym prosimy o uzupełnienie przedmiarów o szczegółowe nakłady robocizny, materiałów i sprzętu dla poszczególnych pozycji kosztorysowych wraz ze zbiorczymi zestawieniami R, M, S. Umożliwi to wszystkim Oferentom sporządzenie oferty zgodnej z wymaganiami zawartymi
w SIWZ.
Odpowiedź:
Zamawiający przedkłada uzupełnienie przedmiarów w postaci kosztorysów nakładczych.

Pytanie nr 2
W załączonej SST dotyczącej budowy kanalizacji sanitarnej wraz z przyłączami
i pompowniami ścieków w miejscowości Bilew, Gm. Sędziejowice pkt. 2.4, ppkt. 2.4.1 zawarto zapis, że wykop w miejscach studni kanalizacyjnych zostanie poszerzony do 2,5m.
W dołączonych przedmiarach robót, w pozycjach dotyczących wykopów, brak jest wyliczeń uwzględniających poszerzone wykopy przy studniach. Prosimy o doliczenie brakujących ilości.
Odpowiedź:
W ogólnych warunkach wykonywania robót dopuszczono, na etapie wykonawczym modyfikację wykopu wąsko-przestrzennego na poszerzony w miejscach usytuowania studni w celu ułatwienia wykonawcy prowadzenia prac. Do kalkulacji należy przyjąć  przedmiar robót według pozycji KNR.

Pytanie nr 3
W SST j.w., pkt. 2.4, ppkt. 2.4.3. – zapisano, że nadmiar gruntu zostanie wywieziony na odległość 5 km od placu budowy.
Dołączone przedmiary robót nie uwzględniają wywozu gruntu na odl.5 km, w związku z tym prosimy o uzupełnienie przedmiarów o brakujące pozycje.
Odpowiedź:
Do kalkulacji należy przyjąć przedmiar robót według pozycji KNR

Pytanie nr 4
W opisie technicznym zawarto w pkt.7.1. dane dotyczące doboru separatora tłuszczu, czy opisany separator wchodzi w zakres zamówienie? Jeżeli tak to prosimy o umieszczenie odpowiedniej pozycji w przedmiarach robót.
Odpowiedź:
Z uwagi na pominięcie w przedmiarach poz. separator tłuszczu kalkulację należy sporządzić bez niego.

Pytanie nr 5
W przedmiarze robót opisanym jako „bilew wodociąg” pozycje: 1.2; 1.3; 1.4; zawierają zerowe ilości robót, czy te ilości są prawidłowe?
Odpowiedź:
Pozycje zerowe są prawidłowe- nie wchodzą w zakres robót.

Pytanie nr 6
W opisie technicznym, SIWZ i przedmiarach łączna długość sieci z rur PVC DN 200mm wynosi 5000,75m, natomiast wg załączonych profili (odcinek S1 do S8 – 273,40m; odcinek S8 do S21 – 521,60m; odcinek S21 do S38 – 589,50m; odcinek S38 do S57 – 620,50m; odcinek S57 do S66 – 316,0m; odcinek S21 do S80 – 655,0m; odcinek S81-P1 do S93 – 263,3m; odcinek S89 do S97 – 74,65m; odcinek S92 do S103 – 154,9m; odcinek S104-P3 do S111 – 132,60m; odcinek S57 do S120 – 331,90m; odcinek S121-P2 do S140 – 666,80m; odcinek S121-P2 do S146 – 206,50m; odcinek S130 do S148 – 85m;), ilość ta wynosi 4881,65m,
Występują również różnice w ilościach studni DN 1200, wg profili i projektów zagospodarowania terenu ilość wszystkich studni wynosi 119szt.,
Prosimy o wyjaśnienie tych różnic i podanie prawidłowych ilości.
Odpowiedź:
W opisie technicznym podano błędnie długość sieci. Do kalkulacji należy przyjąć długość według przedmiarów tj. 4891,65m. Podana ilość studni DN 1200 w liczbie 119 jest prawidłowa.

Pytanie nr 7
W SIWZ w części projektowej, brakuje dokumentacji (profili, rysunków) dotyczących sieci wodociągowej. Prosimy o uzupełnienie.
Odpowiedź:
Uzupełniono.

Pytanie nr 8
Prosimy o dołączenie opisu warunków gruntowo – wodnych.
Odpowiedź:
Podłoże budowlane wzdłuż trasy projektowanej sieci wodno-kanalizacyjnej tworzą, występujące pod warstwą nasypów niebudowlanych lub warstwy humusu, grunty mineralne rodzime, nie skaliste - niespoiste i spoiste. Na rozpatrywanym terenie przeważają mało urozmaicone warunki gruntowe, są to grunty piaszczyste (piaski średnie i drobne) z domieszką gliny piaszczystej. Woda gruntowa znajduje się na głębokości ok. 3,00mppt. W rejonie przepompowni P1 oraz P3 należy liczyć się z dużo wyższym poziomem wód gruntowych szczególnie w okresie wiosennym.

Pytanie nr 9
Kto ponosi koszty opłaty administracyjnej za wycinkę drzew?
Odpowiedź:
Wycinka drzew nie wchodzi w zakres inwestycji.

Pytanie nr 10
W dokumentacji technicznej istnieje zapis, że warunki gruntowo – wodne zostały określone w odrębnym opracowaniu. Prosimy o zamieszczenie powyższego opracowania na stronie internetowej.
Odpowiedź:
Na powyższe udzielono odpowiedzi w pyt.8.

Pytanie nr 11
Prosimy wskazać odcinki robót prowadzone wzdłuż pasów dróg gminnych oraz odcinki prowadzone wzdłuż pasów dróg powiatowych.
Odpowiedź:
Zakres dróg powiatowych – do S 1 do S 37, S82 do S 93, pozostały zakres to drogi gminne.

Pytanie nr 12
Czy Zamawiający będzie pobierał opłaty za zajęcie pasa drogowego, który jest w jego władaniu?
Odpowiedź:
Zamawiający nie przewiduje pobierania opłat za zajęcie pasa drogowego będącego w jego władaniu.

Pytanie nr 13
Czy Zamawiający posiada prawo dysponowania na cele budowlane wszystkimi gruntami?
Odpowiedź:
Zamawiający posiada prawo do dysponowania gruntami.

Pytanie nr 14
Na jakich zasadach będą prowadzone prace na terenach prywatnych – odpłatnie czy nieodpłatnie?
Odpowiedź:
Prace prowadzone będą nieodpłatnie.

Pytanie nr 15
Czy separator tłuszczu wbudowany na działce nr 511 (OSP Bilew) wchodzi w zakres zadania? Jeżeli tak to prosimy wskazać, w której pozycji należy go wycenić.
Odpowiedź:
Na powyższe udzielono odpowiedzi w pyt.4.

Pytanie nr 16
Korzystając z zapisu w SIWZ pkt. XVI Opis sposobu obliczania ceny prosimy wyjaśnić czy do całości zadania należy doliczyć 22% podatku VAT, czy też do przyłączy do posesji należy doliczyć VAT 7%?
Odpowiedź:
Do całości zadania należy doliczyć podatek VAT 22%.

Pytanie nr 17
Dotyczy pkt.5.2 „Ułożenie przewodów kanalizacyjnych” oraz pktu. 9.2 „Podsypka” projektu technicznego. Prosimy doprecyzować kiedy wymagane będzie stosowanie w podsypce materiału takiego jak zaznaczono w punkcie 9.2 tj. materiał o uziemieniu 4-8/8-16mm bez frakcji drobnych?
Odpowiedź:
Na całości zadania.

Pytanie nr 18
Czy konieczne jest izolowanie studni gdy producent studni gwarantuje ich szczelność bez izolacji zewnętrznej?
Odpowiedź:
W przypadku gwarancji szczelności studni przez producenta studni - izolacja nie jest wymagana. Sieć ze studniami podlegać będzie wykonaniu próby szczelności, gwarancję na szczelność udzieli wykonawca inwestycji.

Pytanie nr 19
Jakie wyprawy należy stosować w kinetach studni betonowych?
Odpowiedź:
Studzienki z kręgów żelbetowych фw 1,20 m z betonu min. C 35/45 zaopatrzone w stopnie włazowe żeliwne. W dnie kineta z zamontowanymi prefabrykowanymi dennicami z polipropylenu lub z żywic wzmacnianych włóknem szklanym. Studnie wykonać zgodnie z PN-EN 1917:2004.



Z up. Wójta
Jan Grecki
Kierownik Referatu Rolnictwa i Rozwoju Wsi

Informacje o artykule

Autor: Wójt Gminy Sędziejowice
Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz
Data powstania: 03.12.2009 13:10
Data ostatniej modyfikacji: 18.12.2009 10:01
Liczba wyświetleń: 4342

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
1 Ogłoszenie o zamówieniu 14.12.2009 10:04 Dariusz Matuszkiewicz
2 Ogłoszenie o zamówieniu 08.12.2009 14:10 Dariusz Matuszkiewicz
3 Ogłoszenie o zamówieniu 03.12.2009 14:01 Dariusz Matuszkiewicz