bip_menu_top

Artykuł archiwalny

print

2009-11-05 11:16:14

Zakres kompetencji


Do zadań i kompetencji Referatu Rolnictwa i Rozwoju Wsi należy:
1) gospodarka gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie Gminy, a także sprzedaż i wydzierżawianie nieruchomości rolnych przekazanych do zasobów Własności Rolnej Skarbu Państwa,
2) tworzenie zasobów gruntów pod budownictwo mieszkaniowe,
3) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej, ochrony wód oraz ochrony przeciwpowodziowej,
4) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew,
5) realizacja zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej,
6) ochrona gruntów rolnych i leśnych oraz wnioskowanie o przeznaczeniu tych gruntów na cele nierolnicze i nieleśne,
7) planowanie i analizowanie zaspokajania potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych,
8) planowanie, finansowanie oraz realizacja inwestycji gminnych,
9) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ochronie dóbr kultury,
10) realizowanie zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, w tym przygotowywanie decyzji ustalających wysokość opłaty planistycznej,
11) zarządzanie siecią dróg gminnych, współdziałanie z zarządcami dróg wojewódzkich i powiatowych, a w szczególności w zakresie ich bieżącego utrzymania,
12) przygotowanie terenów pod budownictwo poprzez uzbrajanie terenów w infrastrukturę techniczną,
13) prowadzenie ewidecji działalności gospodarczej,
14) wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
15) ustalanie godzin działania placówek handlowych,
16) zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych członków wspólnoty samorządowej, tworzenie zasobów mieszkaniowych gminy,
17) prowadzenie spraw związanych z dodatkami mieszkaniowymi,
18) realizowanie zadań wynikających z ustawy "Prawo łowieckie",
19) realizacja zadań wynikających z ustawy "Prawo energetyczne", w tym w szczególności:
a) planowanie i organizacja zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe na obszarze gminy,
b) planowanie i organizacja oświetlenia miejsc publicznych i dróg oraz finansowanie oświetlenia ulic, placów i dróg znajdujących się na terenie gminy,
20) realizowanie zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu wspólnot gruntowych,
21) realizowanie zadań w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych,
22) podziały nieruchomości, scalanie i podział nieruchomości, wykonywanie prawa pierwokupu, określanie udziału właścicieli nieruchomości w kosztach budowy urządzeń infrastruktury technicznej (opłaty adiacenckie),
23) tworzenie warunków do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy, określenie wymagań wobec osób utrzymujących zwierzęta domowe w zakresie bezpieczeństwa i czystości w miejscach publicznych, organizowanie ochrony przed bezdomnymi zwierzętami,
24) współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej w organizowaniu gospodarki odpadami niebezpiecznymi,
25) tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składowania odpadów przydatnych do wykorzystania oraz współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi i osobami podejmującymi zbieranie i zagospodarowanie tego rodzaju odpadów,
26) wydawanie podmiotom innym niż gminne jednostki organizacyjne zezwoleń na prowadzenie działalności polegającej na usuwaniu, wykorzystywaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych, prowadzenie działalności ochronnej przed bezdomnymi zwierzętami oraz prowadzenie schronisk dla bezdomnych zwierząt,a także cofanie zezwoleń po bezskutecznym wezwaniu do zaniechania naruszenia warunków określonych w udzielonym zezwoleniu,
27) organizowanie i sprawowanie opieki nad grobami i cmentarzami wojennymi,
28) koordynowanie stosowanie przez Urząd i gminne jednostki organizacyjne "ustawy o zamówieniach publicznych",
29) opracowywanie wniosków o środki pomocowe przy realizacji inwestycji gminnych i sporządzanie stosownych rozliczeń,
30) udzielanie informacji obywatelom, przedsiębiorcom i instytucjom o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, przepisach prawnych oraz możliwościach uzyskania pomocy finansowej na określone zadania,
31) udzielanie pomocy osobowej i technicznej przy wypełnianiu przez mieszkańców Gminy wniosków o środki pomocy Unii Europejskiej,
32) promocji Gminy.

Informacje o artykule

Autor: Wójt Gminy Sędziejowice
Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz
Data powstania: 05.11.2009 11:16
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 4355

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
bip_menu_bottom