powrót na stronę graficzną
Urząd Gminy Sędziejowice
skocz do góry skocz do góry skocz do góry skocz do góry skocz do góry

Artykuł archiwalny

print

2012-06-11 23:50:44

WYPRAWKA SZKOLNA 2012/2013


INFORMACJA WÓJTA GMINY SĘDZIEJOWICE Z DNIA 11 CZERWCA 2012 ROKU WYPRAWKA SZKOLNA  2012/2013 Wójt Gminy Sędziejowice zawiadamia, że zgodnie z Rządowym programem pomocy uczniom w 2012 r.- „Wyprawka szkolna” pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników jest udzielana uczniom rozpoczynającym w roku szkolnym 2012/2013 naukę w szkołach.

 

Projekt rozporządzenia dotyczącego tegorocznej edycji Rządowego programu pomocy uczniom ”Wyprawka szkolna” został przekazany do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych.
Według projektu w roku szkolnym 2012/2013 programem będą objęci uczniowie rozpoczynający naukę szkolną:                                                  
•    w klasach I-IV szkoły podstawowej, 
•    w klasach I-IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, 
•    w klasie I szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum, 
•    w klasie IV ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, 
•    w klasie IV ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych, 
•    w klasie I liceum plastycznego lub klasie I albo VII ogólnokształcącej szkoły baletowej.
Programem będą także objęci uczniowie:
•    słabo widzący,  
•    niesłyszący, 
•    z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, 
•    uczniowie z niepełnosprawnościami sprzężonymi, w przypadku gdy jedna z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, uczęszczający w roku  szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych.
Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników szkolnych przysługuje uczniom:
1) pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r.  o pomocy społecznej(Dz.U. z 2009 Nr 175 poz. 1362 z późn. zm.) tj. 351 zł.  z wyłączeniem uczniów klasy I szkoły podstawowej, uczniów klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej  I stopnia.
2) klas I szkoły podstawowej i klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art.5 ust.1 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139 poz. 992 z późn. zm.)  t.j. 504 zł.
3) pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego(dochód przekracza 351 zł. na osobę w rodzinie), w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004r. o pomocy społecznej(np. ubóstwa, sieroctwa, bezdomności bezrobocia, przemocy w rodzinie, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej) na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń. 


 

Dofinansowanie zakupu podręczników wynosi:

 - dla uczniów klas I-III szkóły podstawowej,               

- dla uczniów  niepełnosprawnych klas I-III szkoły podstawowej

do kwoty 180 zł

- dla uczniów klas  IV szkoły podstawowej

- dla uczniów  niepełnosprawnych klas IV-VI szkóły podstawowej

do kwoty 210 zł

- dla uczniów niepełnosprawnych gimnazjum

do kwoty 325 zł

- dla uczniów klasy I szkoły ponadgimnazjalnej: zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego i technikum,

- dla uczniów niepełnosprawnych zasadniczej szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, uczniów niepełnosprawnych klas II-III liceum profilowanego i technikum,

- uczniów niepełnosprawnych  klas II-III uzupełniającego liceum ogólnokształcącego, klas II-III technikum uzupełniającego.

do kwoty 352 zł

  1. Rodzice składają wniosek o dofinansowanie w szkole, w której dziecko będzie uczyło się w roku szkolnym 2011/2012.

  2. Wnioski rozpatruje dyrektor szkoły.

  3. Dyrektor szkoły po rozpatrzeniu wniosków sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania wyprawki szkolnej i przekazuję ją do Wójta Gminy właściwego ze względu na siedzibę szkoły. Listy uczniów należy przekazać do sekretariatu Urzędu Gminy w Sędziejowicach w nieprzekraczalnym terminie do 27 lipca 2012 r.

  4. Po otrzymaniu listy uczniów Wójt Gminy przekazuje dyrektorom szkół informację o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania dofinansowania w związku z przekroczeniem dochodu. Dyrektor szkoły po otrzymaniu powyższej informacji podejmuje decyzję w sprawie przyznania pomocy.


  1. Wójt Gminy przekazuje przyznane środki na zakup podręczników na rachunek bankowy szkoły.


  1. Dyrektor szkoły po przedstawieniu dowodu zakupu, zwraca koszty kupna podręczników do wysokości dofinansowania. Rodzice przedstawiają dowód zakupu podręczników (faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica/opiekuna prawnego, rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników (w przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2011 r. – „Wyprawka szkolna”).


WNIOSKI DOT. „WYPRAWKI SZKOLNEJ” NALEŻY ZŁOŻYĆ
U DYREKTORA SZKOŁY, W KTÓREJ DZIECKO BĘDZIE UCZYŁO SIĘ
W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
DO DNIA 25 LIPCA 2012 r.

Informacje o artykule

Autor: Wójt Gminy Sędziejowice
Zredagował(a): Michał Ułański
Data powstania: 11.06.2012 23:50
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 3919

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował