-
Artykuł archiwalny
2012-02-08 13:25:19
Ogłoszenie o zamówieniu
Przebudowa drogi wewnętrznej dojazdowej w miejscowości Sędziejowice i Sędziejowice – Kolonia – ul. Krótka, na długości 435,20m (działki nr 26, 76, 81/12, 81/2, 82, 129, 415/1, 416 i 417),
Numer ogłoszenia: 38254 - 2012; data zamieszczenia: 08.02.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sędziejowice, ul. Wieluńska 6, 98-160 Sędziejowice, woj. łódzkie
tel. 43 6771002, faks 43 6771006.
· Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminasedziejowice.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa drogi wewnętrznej dojazdowej w miejscowości Sędziejowice i Sędziejowice - Kolonia - ul. Krótka, na długości 435,20m (działki nr 26, 76, 81/12, 81/2, 82, 129, 415/1, 416 i 417)
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na: Przebudowie drogi wewnętrznej dojazdowej w miejscowości Sędziejowice i Sędziejowice - Kolonia - ul. Krótka, na długości 435,20m (działki nr 26, 76, 81/12, 81/2, 82, 129, 415/1, 416 i 417).
Zakres robót do wykonania:
- geodezyjne odtworzenie trasy drogi w terenie,
- mechaniczne rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno - bitumicznych, podbudowy z kruszywa kamiennego i nawierzchni betonowej,
- rozebranie przepustów betonowych,
- montaż przepustów z rur PEHD,
- przełożenie kabla telefonicznego,
- roboty ziemne (odtworzenie trasy drogi w terenie, usunięcie humusu, formowanie i zagęszczanie nasypów),
- montaż studni rewizyjnych dla odwodnienia,
- wykonanie kanałów z rur PEHD i PCV,
- montaż studzienek ściekowych ciężkich,
- regulacja pionowa studzienek dla kratek ściekowych ulicznych,
- ułożenie krawężników,
- ułożenie obrzeży betonowych pod chodniki i wjazdy na podsypce cementowo piaskowej gr.5cm z wypełnieniem spoin zaprawą cementową,
- wykonanie podbudowy z mieszanki tłucznia kamiennego o frakcji 0-63mm gr.15cm i podsypki piaskowej gr.12cm,
- ułożenie nawierzchni z kostki brukowej betonowej gr.8cm na podsypce gr.5cm z miału kamiennego bazaltowego o frakcji 0-4mm oraz gr.6cm na podsypce cementowo - piaskowej gr.5cm,
- wykonanie podbudowy z mieszanki tłucznia kamiennego o frakcji 0-63mm z jednoczesnym skropieniem podbudowy emulsją asfaltową w ilości 0.7 kg/m2, - wykonanie warstwy wiążącej grubości średnio 4cm z mieszanek mineralno - bitumicznych KR-1 o uziarnieniu 0-12,8mm,
- wykonanie warstwy ścieralnej grubości średnio 4cm z mieszanek mineralno - bitumicznych KR-1 o uziarnieniu 0-12,8mm,
- plantowanie skarp, dna wykopów i korony nasypów,
- ustawienie oznakowania pionowego,
- mechaniczne malowanie linii na przejściach dla pieszych - regulacja pionowa studzienek wodociągowych i studni rewizyjnych,
- wymiana hydrantów,
2. Szczegółowy zakres zamówienia określają:
- projekt techniczny - załącznik nr 9 do SIWZ,
- przedmiar robót - załącznik nr 10 do SIWZ,
- specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót - załącznik nr 11 do SIWZ.
3. Wykonawca jest odpowiedzialny za prawidłowe oznaczenie ternu budowy zgodnie z przepisami Kodeksu Drogowego.
4. Do obowiązków wykonawcy należy ponadto:
- Zabezpieczenie placu budowy.
- Przygotowanie projektu organizacji ruchu.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.32.26-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.07.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości: 5.000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych) wg zasad określonych w pkt.XIII SIWZ
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność stanowiąca przedmiot zamówienia nie wymaga posiadania szczególnych uprawnień. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane podobnego rodzaju polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi z nawierzchnią z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5 km każda. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W zakresie potencjału technicznego Zamawiający nie wyznacza szczególnych wymagań. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/.
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia gdy wykaże, że osoby kierujące wykonaniem zamówienia - Kierownik / cy robót drogowych - posiada uprawnienia do kierowania robotami o specjalności drogowej w co najmniej ograniczonym zakresie oraz aktualny wpis do właściwej Izby Samorządu Zawodowego. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o W zakresie sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający nie wyznacza szczególnych wymagań. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4)
1) Wypełniony i podpisany formularz ofertowy z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 1 do SIWZ. (W odniesieniu do oferty składanej przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w treści formularza należy wymienić nazwy (firmy) wszystkich Wykonawców, natomiast podpis pod formularzem może być złożony przez Wykonawcę-pełnomocnika).
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dokument ustanawiający pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
3) Pełnomocnictwo do reprezentowania, o ile ofertę składa pełnomocnik (oryginał lub kopia poświadczona notarialnie).
4) Dowód wniesienia wadium w formie niepieniężnej,
5) Dokument wskazujący części zamówienia, które Wykonawca powierzy podwykonawcy z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 7 do SIWZ (w przypadku nie wystąpienia podwykonawców wpisać: nie dotyczy),
6) Szczegółowy kosztorys ofertowy,
7) Dokumenty i oświadczenia wymienione w Rozdziale IX SIWZ.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach:
1) Zmiany stawek podatku od towarów i usług (VAT) stosownie do wysokości zmiany stawek.
2) w przypadku zmiany uregulowań prawnych mających istotny wpływ na podniesienie kosztów realizacji zamówienia stosownie do wynikających z nich zmian
3) Zmiany nazwy lub adresu Wykonawcy spowodowane zmianą formy organizacyjno prawnej - przekształceniem.
4) Zmiany terminu realizacji zamówienia będącego wynikiem:
- zmiany terminu realizacji zadania inwestycyjnego spowodowanego zaistnieniem okoliczności mających wpływ na przebieg realizacji zamówienia, których nie można było przewidzieć w momencie jej podpisania;
- warunków atmosferycznych odbiegających od typowych, uniemożliwiające prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzanie prób i sprawdzeń, dokonywanie odbiorów;
- odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków geologicznych, archeologicznych lub terenowych;
- konieczności usunięcia błędów lub wprowadzenie zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót; - innych niemożliwych do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczności prawnych, ekonomicznych, technicznych lub przyczyn zewnętrznych niezależnych od Zamawiającego oraz Wykonawcy, skutkujących brakiem możliwości należytego wykonania umowy zgodnie z SIWZ, niemożliwością prowadzenia prac lub wykonywania innych czynności przewidzianych umową, w szczególności na skutek zlecenia Wykonawcy zamówień dodatkowych, zgodnie z przepisami odrębnymi.
- wstrzymania robót budowlanych przez uprawniony organ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminasedziejowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy w Sędziejowicach, ul. Wieluńska 6, 98 - 160 Sędziejowice, pokój nr 9-10 w godzinach pracy tj., 7:30 - 15:30..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
29.02.2012 godzina 10:00
miejsce: Urząd Gminy w Sędziejowicach, ul. Wieluńska 6, 98 - 160 Sędziejowice, - sekretariat (pokój nr 19)..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Wójt
Jerzy Kotarski
RW.VI.271.3.2012 Data: 14.02.2012 r.
W odpowiedzi na pytanie dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Przebudowa drogi wewnętrznej dojazdowej w miejscowości Sędziejowice i Sędziejowice - Kolonia - ul. Krótka, na długości 435,20m (działki nr 26, 76, 81/12, 81/2, 82, 129, 415/1, 416 i 417)" udzielam odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Zamawiający w dziale VIII pkt 1 ppkt. 1.2 SIWZ określił wiedzę i doświadczenie jakim powinien wykazać się Wykonawca, jednak wykazanie się wykonaniem drogi z nawierzchnią z mieszanki mineralno-bitumicznej o długości co najmniej 0,5 km ogranicza uczciwą konkurencję, gdyż jeden Wykonawca może przedstawić referencje na wykonanie, co prawda drogi o długości 0,5 km i szerokości 10mb, a z kolei inny też o długości 0,5 km ale szerokości 7mb, w związku z czym zakres tych robót będzie inny.
Mając na uwadze powyższe, prosimy o zmianę zapisu dotyczącego wiedzy
i doświadczenia jakim ma się wykazać Wykonawca i określenie wykonania drogi z nawierzchni mineralno-asfaltowej w powierzchni jej wykonania, tj, w m2, lub też w wartości brutto za jej wykonanie.
Prosimy także o określenie, czy Zamawiający będzie traktował wykonanie parkingu lub placu z nawierzchni mineralno-asfaltowej, za spełnienie warunku dysponowania przez Wykonawca wymaganą wiedzą i doświadczeniem.
Odpowiedź:
Zamawiający - Gmina Sędziejowice - działając na podstawie art. 38 ust. 4 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) informuje, iż dokonuje zmiany treści SIWZ w Rozdziale VIII - Warunki udziału w postępowaniu, która polega na zmianie brzmienia pkt.1, ppkt.1.2.1, poprzez:
- jest:
1.2 Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie,
1.2.1 Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy
i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane podobnego rodzaju polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi z nawierzchnią z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5 km każda.
- winno być:
1.2 Wykonawca posiada wiedzę i doświadczenie,
1.2.1 Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy
i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane podobnego rodzaju polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi wraz z wykonaniem nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5 km i szerokości co najmniej 4,0mb. każda.
Mając na uwadze powyższe, Zamawiający dokonuje zmiany treści SIWZ w Rozdziale IX - Dokumenty i oświadczenia wymagane od Wykonawców, która polega na zmianie brzmienia pkt.1, ppkt.2, poprzez:
- jest:
2) Wykaz wykonanych co najmniej 2 robót budowlanych podobnego rodzaju polegających na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi z nawierzchnią z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5km każda, z załączeniem dokumentów potwierdzających że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 5 do SIWZ;
- winno być:
2) Wykaz wykonanych co najmniej 2 robót budowlanych podobnego rodzaju polegających na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi wraz z wykonaniem nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5km i szerokości co najmniej 4,0mb każda, z załączeniem dokumentów potwierdzających że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, z wykorzystaniem wzoru - Załącznik nr 5 do SIWZ;
Ponadto, Zamawiający informuje, że wykazanie przez Wykonawcę wykonania parkingu lub placu z nawierzchni mineralno - asfaltowej, w świetle wyżej dokonanych zmian treści SIWZ, nie potwierdza spełniania warunku udziału w postępowaniu posiadania wiedzy i doświadczenia.
Wójt
Jerzy Kotarski
Numer ogłoszenia: 44534 - 2012; data zamieszczenia: 14.02.2012
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy: Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu: 38254 - 2012 data 08.02.2012 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Sędziejowice
ul. Wieluńska 6
98-160 Sędziejowice
woj. łódzkie
tel. 43 6771002
fax. 43 6771006.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
- Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst: III.3.2).
- W ogłoszeniu jest: III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane podobnego rodzaju polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi z nawierzchnią z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5 km każda. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/..
- W ogłoszeniu powinno być: III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku Zamawiający uzna za spełniony warunek posiadania wiedzy i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed dniem wszczęcia postępowania, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał co najmniej 2 roboty budowlane podobnego rodzaju polegające na wykonaniu budowy lub przebudowy drogi wraz z wykonaniem nawierzchni z mieszanki mineralno - bitumicznej na długości co najmniej 0,5 km i szerokości co najmniej 4,0mb każda. Ocena spełniania tego warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie złożonych wraz z ofertą dokumentów określonych w rozdziale IX SIWZ na zasadzie wykonawca /spełnia/ albo /nie spełnia/..
Wójt
Jerzy Kotarski
RW.VI.271.3.2012 Data: 15.02.2012 r.
W odpowiedzi na pytanie dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Przebudowa drogi wewnętrznej dojazdowej w miejscowości Sędziejowice i Sędziejowice - Kolonia - ul. Krótka, na długości 435,20m (działki nr 26, 76, 81/12, 81/2, 82, 129, 415/1, 416 i 417)" udzielam odpowiedzi:
Pytanie nr 1
Prosimy o sprecyzowanie ile osób należy wykazać w Wykazie: WYKAZ OSÓB KIERUJĄCYCH WYKONANIEM ZAMÓWIENIA, w celu spełnienia warunku dysponowania osobami niezbędnymi do wykonania zamówienia.
Odpowiedź:
Wykaz osób kierujących wykonaniem zamówienia, stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ, dotyczy jedynie kierownika / ów robót drogowych dostępnych Wykonawcy w celu prawidłowego wykonania zamówienia.
W tym stanie rzeczy, Zamawiający wymaga wykazanie przez Wykonawcę co najmniej 1 osoby posiadającej uprawnienia do kierowania robotami o specjalności drogowej, określonymi w SIWZ.Wójt
Jerzy Kotarski
RW.VI.271.3.2012 Data: 20.02.2012 r.
W odpowiedzi na pytania dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Przebudowa drogi wewnętrznej dojazdowej w miejscowości Sędziejowice i Sędziejowice - Kolonia - ul. Krótka, na długości 435,20m (działki nr 26, 76, 81/12, 81/2, 82, 129, 415/1, 416 i 417)" udzielam odpowiedzi:
Pytanie nr 1
W pkt. IX.3.6) SIWZ Zamawiający wymaga załączenia do oferty szczegółowego kosztorysu ofertowego, natomiast w pkt. XVI. „Opis sposobu obliczenia ceny" ppkt. 3. widnieje zapis „Wykonawca jest zobowiązany sporządzić Kosztorys ofertowy na podstawie załącznika nr 10 do niniejszej SIWZ:
- wszystkie pozycje kosztorysu muszą zawierać cenę jednostkową z narzutami,
- ........"
Prosimy o jednoznaczną odpowiedź czy określenie szczegółowy kosztorys ofertowy - to kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej tj. z nakładami rzeczowymi robocizny, materiałów, sprzętu ich cenami wartościami, kosztami pośrednimi i zyskiem. Czy też może Zamawiający dopuszcza załączenie do oferty kosztorys sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej tj. ilość obmiarowa poszczególnych pozycji z załączonego przedmiaru robót pomnożona przez cenę jednostkową danej pozycji (obejmującą wszystkie koszty wykonania danej pozycji) i cena kosztorysowa stanowi sumę iloczynów wszystkich pozycji.
Wymóg sporządzenia kosztorysu metodą kalkulacji szczegółowej na etapie złożenia oferty jest zbędną uciążliwością dla Oferentów i Zamawiającego. Ogólnie jest praktykowane o ile wymaga się złożenia kosztorysu sporządzonego metodą kalkulacji szczegółowej, to na etapie podpisania Umowy przez Wykonawcę którego oferta została wybrana.
Odpowiedź:
Zamawiający dopuszcza załączenie do oferty kosztorysu sporządzonego metodą kalkulacji uproszczonej tj. ilość obmiarowa poszczególnych pozycji z załączonego przedmiaru pomnożona przez cenę jednostkowa danej pozycji (obejmującą wszystkie koszty wykonania danej pozycji). Cena kosztorysowa stanowi sumę iloczynów wszystkich pozycji.
Pytanie nr 2
W związku z brakiem obowiązujących przepisów prawnych odnośnie metod kosztorysowania obiektów i robót budowlanych przez Wykonawców oraz obowiązkowych norm nakładów rzeczowych prosimy o odpowiedź w jakim zakresie kosztorys ma być zgodny z załączonym przedmiarem robót tj. czy podstawa wyceny ma być zgodna z podstawą wyceny podaną w przedmiarze robót, normy, nazewnictwo, parametry itp. mają być przyjęte wg tych podstaw, czy też uszczegóławiane zgodnie z opisem w przedmiarze, czy zapisami w STWiORB, czy zapisami w Projekcie Budowlanym - co w przypadku rozbieżności.
Czy też może Zamawiający nie narzuca sposobu opracowania kosztorysu ofertowego co do podstaw wyceny, norm, nazewnictwa itp. i mogą być sporządzone wg norm zakładowych - wg których w większości są wyceniane roboty przez Wykonawców.
Jeżeli ma być kosztorys wykonany metodą kalkulacji szczegółowej i podstawa wyceny ma być zgodna z podaną w przedmiarze robót prosimy o uzupełnienie SIWZ o ślepy kosztorys z nakładami rzeczowymi - zwłaszcza że w większości pozycji podstawa wyceny jest przyjęta przez analogię.
Odpowiedź:
Zamawiający nie narzuca sposobu opracowania kosztorysu ofertowego co do podstaw wyceny, a podane w przedmiarze robót podstawy należy traktować pomocniczo.
Pytanie nr 3
W związku z zapisem w SIWZ, że każda pozycja kosztorysu musi zawierać cenę jednostkową z narzutami i ma być kosztorys sporządzony metodą kalkulacji szczegółowej prosimy o odpowiedź czy cena jednostkowa ma być wynikiem podzielenia wartości danej pozycji kosztorysowej wyliczonej szczegółowo przez ilość obmiarową tej pozycji i zaokrąglenia do dwóch miejsc po przecinku, czy też ma to być szczegółowa kalkulacja ceny jednostkowej z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku i wartość poszczególnych pozycji jest wynikiem pomnożenia ceny jednostkowej przez ilość obmiarową.
Odpowiedź:
Przy sporządzeniu kosztorysu szczegółowa kalkulacja ceny jednostkowej ma być wyliczona z dokładnością do 2 miejsc po przecinku i wartość poszczególnych pozycji przemnożona przez ilość obmiarowa. Wynik zaokrąglony do dwóch miejsc po przecinku.
Pytanie nr 4
Prosimy o wyjaśnienie zapisu pkt. XVI. 4. „Kosztorys ofertowy należy sporządzić w sposób umożliwiający ustalenie oddzielnych cen netto elementów robót wyszczególnionych w przedmiarze" - czy chodzi o podsumowanie wartości poszczególnych pozycji elementów - rozdziałów np. Roboty przygotowawcze , Przepusty itp.
Odpowiedź:
Kosztorys ofertowy należy sporządzić w sposób umożliwiający ustalenie oddzielnych cen netto elementów robót wyszczególnionych w przedmiarze. Zestawienie winno w jednoznaczny sposób umożliwić zamawiającemu zidentyfikowanie i porównanie poszczególnych pozycji podanych w przedmiarze z odpowiadającymi im pozycjami
w kosztorysie ofertowym.
Pytanie nr 5
Prosimy o wyjaśnienie zapisu pkt. XVI. 2. „Cena winna obejmować co najmniej koszty robót określone w przedmiarze robót oraz wszystkie inne koszty, które Wykonawca uważa za niezbędne do poniesienia przy realizacji zamówienia"
Prosimy o potwierdzenie, że w związku z wynagrodzeniem kosztorysowym i równych jednakowych zasad dla wszystkich oferentów cena będzie obejmować koszty robót podstawowych wyszczególnionych i w ilościach określonych w przedmiarze robót wraz z robotami towarzyszącymi i tymczasowymi, które są potrzebne do wykonania robót podstawowych. Natomiast roboty podstawowe i ilości niewystarczające, które nie zostały ujęte w przedmiarze robót a konieczne do wykonania zostaną rozliczone na podstawie § 9 załączonego projektu umowy jako roboty dodatkowe.
Odpowiedź:
W związku z ustaleniem przez Zamawiającego w rozdziale XVI SIWZ, wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu zamówienia jako wynagrodzenie kosztorysowe, cena ofertowa winna obejmować koszty robót podstawowych wyszczególnionych w ilościach określonych w przedmiarze robót (załącznik nr 10 do SIWZ) - stanowiącym podstawę zestawienia planowanych prac do wykonania, ustalonych przez Zamawiającego.
Zamawiający udzieli na roboty dodatkowe zamówienia z wolnej ręki zgodnie z trybem postępowania określonym w art. 67, ust. 1, pkt.5, ustawy - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 Nr 113, poz. 759 ze zm.).
Pytanie nr 6
W związku z zapisem w pkt. XVI.7. prosimy o potwierdzenie, że obowiązującą stawką podatku VAT na przedmiotowe zadanie jest stawka 23%.
Odpowiedź:
Obowiązującą stawką VAT na zadaniu jest 23%.
Pytanie nr 7
Czy roboty przewidziane dla podwykonawcy - roboty branżowe w przypadku kosztorysu wykonanego metodą kalkulacji szczegółowej ze względu na inne stawki i narzuty mogą stanowić oddzielne opracowanie.
Odpowiedź:
Należy załączyć jeden całościowy kosztorys niezależnie od robót przewidzianych dla podwykonawców.
Pytanie nr 8
Prosimy o potwierdzenie, że umocnienie wylotu płytami ażurowymi grubości 10 cm - poz. przedmiaru 20 to betonowe płyty ażurowe 40x60x10, a nie płyty żelbetowe prefabrykowane jak to wynika z podstawy wyceny wyszczególnionej w przedmiarze robót. Prosimy o zmianę podstawy wyceny - jeżeli podstawy wyceny mają być zastosowane zgodne z przedmiarem.
Odpowiedź:
Poz. 20 przedmiaru dotyczy betonowych płyt ażurowych 40x60x10.
Pytanie nr 9
Czy w pozycji 31 przedmiaru ilość obmiarowa zamiast 3 nie powinna być - 3.
Odpowiedź:
W pozycji 31 przedmiaru ilość obmiarowa winna wynosić -3 i taką należy przyjąć do wyceny oferty.
Pytanie nr 10
Czy w pozycji przedmiaru 57 nie powinna być podstawa wyceny KNR 4-05I 0210 -01 Wymiana hydrantu podziemnego - ze względu na materiał - montaż hydrantu podziemnego.
Odpowiedź:
Podstawy wyceny w przedmiarze robót, jak wyjaśniono w pkt. 2 należy traktować pomocniczo.
Pytanie nr 11
Prosimy o odpowiedź, czy bariera stalowa z pochwytem sprężysta SP - 04 L = 2x12 m lokalizacja przepust o śr. 1200 mm jest przedmiotem zamówienia (wyszczególnienie na projekcie zagospodarowania) jeżeli tak to prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o przedmiotową pozycje.
Odpowiedź:
Zamawiający uzupełnia przedmiar robót o pozycję „Zakup i montaż bariery stalowej sprężystej SP-04L, Obmiar: 2x12m - lokalizacja przepust o śr.1200mm.
Uzupełnioną pozycję należy traktować jako integralną część przedmiaru robót i przyjąć do wyceny oferty.
Pytanie nr 12
Prosimy o uzupełnienie przedmiaru robót o pozycje robót ziemnych (wykop i zasypanie) wraz z obliczeniem ich objętości związanymi z projektowanymi przepustami o śr. 1200 mm i śr. 500 mm oraz odwodnieniem - studnie rewizyjne, studzienki ściekowe, kanał o śr. 400 mm i przykanaliki.
Odpowiedź:
Wszystkie roboty ziemne związane z przepustami i odwodnieniem zostały ujęte w pozycjach przedmiaru 25-29 roboty ziemne.
Pytanie nr 13
Prosimy o uzupełnienie SIWZ o oddzielne opracowanie związane z przełożeniem kabla telefonicznego - zapis na projekcie zagospodarowania.
Odpowiedź:
Przełożenie kabla telefonicznego winno być wykonane przez firmę specjalistyczną pod nadzorem gestora sieci, a następnie zinwentaryzowane.
Pytanie nr 14
Prosimy o uzupełnienie SIWZ o wykaz studni oraz o szczegóły konstrukcyjne elementów odwodnienia, oraz przepustu z rur PEHD o śr. 500 mm w km 0 + 431,5
Odpowiedź:
Studnie oraz przepust z rur PEHD należy wykonać na podstawie dokumentacji technicznej wg rozwiązań typowych katalogu KPED.
Wójt
Jezry Kotarski
Informacje o artykule
Autor: Wójt Gminy Sędziejowice Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz Data powstania: 08.02.2012 13:25 Data ostatniej modyfikacji: 20.02.2012 14:07 Liczba wyświetleń: 3161 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Ogłoszenie o zamówieniu 15.02.2012 12:22 Dariusz Matuszkiewicz 2 Ogłoszenie o zamówieniu 14.02.2012 14:41 Dariusz Matuszkiewicz 3 Ogłoszenie o zamówieniu 08.02.2012 14:35 Dariusz Matuszkiewicz