-
Artykuł archiwalny
2009-11-05 11:30:22
Zakres kompetencji
Do zadań i kompetencji referatu Spraw Obywatelskich należy:
1) prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji o zameldowaniu i wymeldowaniu,
2) wydawanie dokumentów tożsamości,
3) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony, a w szczególności:
a) wzywanie do rejestracji przedpoborowych,
b) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
c) wzywanie do stawienia się przed komisją poborową i lekarską,
d) wspóldziałanie z Wojewodą przy przeprowadzaniu poboru,
e) wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony,
f) wydawanie decyzji uznających poborowych za jedynych żywicieli rodziny,
g) ustalenie świadczenia pieniężnego żołnierzowi rezerwy dla odbycia ćwiczeń,
4) prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o stowarzyszeniach, zgromadzeniach, zbiórkach publicznych,
5) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,
6) wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,
7) przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwolenia za zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcie malżeństwa,
d) wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
e) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
g) uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
h) nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
i) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
8) ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,
9) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych osób fizycznych,
10) powiadamianie sadu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,
11) składanie na wezwanie sądu, urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych,
12) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania, wywieszenie w lokalu urzędu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.
2. W ramach Referatu funkcjonuje Urząd Stanu Cywilnego z kierownikiem i zastępcą kierownika.
Informacje o artykule
Autor: Wójt Gminy Sędziejowice Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz Data powstania: 05.11.2009 11:30 Data ostatniej modyfikacji: Liczba wyświetleń: 4271 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował