bip_menu_top

Artykuł archiwalny

print

2009-11-05 11:30:22

Zakres kompetencji


Do zadań i kompetencji referatu Spraw Obywatelskich należy:
1) prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie decyzji o zameldowaniu i wymeldowaniu,

2) wydawanie dokumentów tożsamości,

3) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony, a w szczególności:
a) wzywanie do rejestracji przedpoborowych,
b) przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
c) wzywanie do stawienia się przed komisją poborową i lekarską,
d) wspóldziałanie z Wojewodą przy przeprowadzaniu poboru,
e) wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony,
f) wydawanie decyzji uznających poborowych za jedynych żywicieli rodziny,
g) ustalenie świadczenia pieniężnego żołnierzowi rezerwy dla odbycia ćwiczeń,
4) prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o stowarzyszeniach, zgromadzeniach, zbiórkach publicznych,

5) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,

6) wykonywanie czynności z zakresu rejestracji stanu cywilnego,

7) przyjmowanie oświadczeń o:
a) wstąpieniu w związek małżeński,
b) braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwolenia za zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
c) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcie malżeństwa,
d) wyborze nazwiska, jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa,
e) wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
f) powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
g) uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa,
h) nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
i) wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
8) ustanawianie pełnomocnika w sprawach o ustalenie ojcostwa i o roszczenia alimentacyjne oraz w sprawach o przysposobienie,

9) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym w postępowaniu o zwolnienie od kosztów sądowych osób fizycznych,

10) powiadamianie sadu opiekuńczego o zdarzeniu uzasadniającym wszczęcie postępowania z urzędu,

11) składanie na wezwanie sądu, urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych,

12) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich w wypadku niemożności doręczenia ich adresatowi w jego miejscu zamieszkania, wywieszenie w lokalu urzędu ogłoszenia o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu nie jest znane.

2. W ramach Referatu funkcjonuje Urząd Stanu Cywilnego z kierownikiem i zastępcą kierownika.

Informacje o artykule

Autor: Wójt Gminy Sędziejowice
Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz
Data powstania: 05.11.2009 11:30
Data ostatniej modyfikacji:
Liczba wyświetleń: 4271

Artykuły archiwalne

Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował
bip_menu_bottom