-
2014-11-25 13:20:50
Ogłoszenie o zamówieniu
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY SĘDZIEJOWICE
Numer ogłoszenia: 386624 - 2014; data zamieszczenia: 25.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sędziejowice ,
ul. Wieluńska 6,
98-160 Sędziejowice,
woj. łódzkie,
tel. 43 6771002,
faks 43 6771006.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gminasedziejowice.pl
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
ODBIÓR I ZAGOSPODAROWANIE ODPADÓW KOMUNALNYCH Z TERENU GMINY SĘDZIEJOWICE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Sędziejowice. Zakres zamówienia dotyczy posesji zamieszkałych, PSZOK wraz z wyposażeniem ich w pojemniki do zbierania odpadów. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Dział III SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia.
II.1.5) przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
- Zamawiający dopuszcza możliwość udzielenia zamówień uzupełniających do wysokości 20 % wartości zamówienia podstawowego
90.50.00.00-2,
90.51.31.00-7,
90.53.30.00-2,
90.51.40.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00zł wg zasad określonych w Dziale VIII SIWZ
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności
lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna za spełniony warunek
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności gdy wykaże,
że: a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z
wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i
porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zmianami), b) posiada
aktualne zezwolenie na transport i zbieranie odpadów komunalnych zgodnie
z wymogami Ustawy z dn. 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013, poz.
21) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów
c) jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt
elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony
Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym
sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn.
zm.). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
na zasadzie wykonawca spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem treści
art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- Zamawiający uzna za spełniony warunek
posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności gdy wykaże,
że: a) jest wpisany do rejestru działalności regulowanej w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zgodnie z
wymogami Ustawy z dn. 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i
porządku w gminie (Dz. U. z 2012 r., poz. 391 ze zmianami), b) posiada
aktualne zezwolenie na transport i zbieranie odpadów komunalnych zgodnie
z wymogami Ustawy z dn. 14 grudnia 2012 o odpadach (Dz. U. z 2013, poz.
21) lub równoważne, w tym wydane na podstawie wcześniejszych przepisów
c) jest wpisany do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt
elektryczny i elektroniczny prowadzony przez Głównego Inspektora Ochrony
Środowiska zgodnie z ustawą z dnia 29 lipca 2005 roku o zużytym
sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180, poz. 1495 z późn.
zm.). Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana
na zasadzie wykonawca spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem treści
art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna za spełniony warunek
posiadania wiedzy i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich 3
lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał należycie
przynajmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej
przedmiot zamówienia tj. wykonał usługę polegającą na wywozie odpadów
komunalnych z terenu nieruchomości o wartości nie mniejszej niż
300.000.00zł. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie
dokonana na zasadzie wykonawca spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem
treści art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- Zamawiający uzna za spełniony warunek
posiadania wiedzy i doświadczenia gdy wykaże, że w okresie ostatnich 3
lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, to w tym okresie wykonał należycie
przynajmniej 1 usługę odpowiadającą swoim rodzajem usłudze stanowiącej
przedmiot zamówienia tj. wykonał usługę polegającą na wywozie odpadów
komunalnych z terenu nieruchomości o wartości nie mniejszej niż
300.000.00zł. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie
dokonana na zasadzie wykonawca spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem
treści art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna za spełniony warunek
posiadania potencjału technicznego gdy wykaże że:dysponuje: - co
najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych, - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania
selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej 1 pojazdem do
odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej. - pojazdami
trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz
danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady
komunalne od właścicieli nieruchomości. Ocena spełniania warunku udziału
w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie wykonawca spełnia / nie
spełnia z uwzględnieniem treści art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- Zamawiający uzna za spełniony warunek
posiadania potencjału technicznego gdy wykaże że:dysponuje: - co
najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych, - co najmniej 2 samochodami przystosowanymi do odbierania
selektywnie zebranych odpadów komunalnych, - co najmniej 1 pojazdem do
odbierania odpadów komunalnych bez funkcji kompaktującej. - pojazdami
trwale i czytelnie oznakowanymi w widocznym miejscu nazwą firmy oraz
danymi adresowymi i numerem telefonu podmiotu odbierającego odpady
komunalne od właścicieli nieruchomości. Ocena spełniania warunku udziału
w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie wykonawca spełnia / nie
spełnia z uwzględnieniem treści art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W zakresie osób zdolnych do wykonania
zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczególnych wymagań. Zamawiający
oceni, czy wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu na podstawie
złożonych wraz z ofertą oświadczeń oraz dokumentów. Ocena spełniania
warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie wykonawca
spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem treści art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- W zakresie osób zdolnych do wykonania
zamówienia Zamawiający nie wyznacza szczególnych wymagań. Zamawiający
oceni, czy wykonawca spełnia warunek udziału w postępowaniu na podstawie
złożonych wraz z ofertą oświadczeń oraz dokumentów. Ocena spełniania
warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie wykonawca
spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem treści art. 22 ust. 5 ustawy PZP
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna powyższy warunek za
spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 400.000,00 zł. Ocena
spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie
wykonawca spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem treści art. 22 ust. 5
ustawy PZP
- Zamawiający uzna powyższy warunek za
spełniony jeżeli Wykonawca wykaże posiadanie ubezpieczenia
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia na kwotę minimum 400.000,00 zł. Ocena
spełniania warunku udziału w postępowaniu zostanie dokonana na zasadzie
wykonawca spełnia / nie spełnia z uwzględnieniem treści art. 22 ust. 5
ustawy PZP
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ.
2. Oświadczenie o spełnieniu wymagań określonych Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - Termin dostarczenia lub wymiany pojemników - 10
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy p.z.p., Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach:
1) Zmiany stawek podatku od towarów i usług (VAT) stosownie do wysokości zmiany stawek.
2) W przypadku zmiany uregulowań prawnych mających istotny wpływ na podniesienie kosztów realizacji zamówienia stosownie do wynikających z nich zmian.
3) Zmiany nazwy lub adresu Wykonawcy spowodowane zmianą formy organizacyjno prawnej - przekształceniem
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gminasedziejowice.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy w Sędziejowicach,
ul. Wieluńska 6,
98 - 160 Sędziejowice,
pokój nr 9-10 w godzinach pracy tj., 7:30 - 15:30.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
03.12.2014 godzina 10:00,
miejsce: Urząd Gminy w Sędziejowicach, ul. Wieluńska 6, 98 - 160 Sędziejowice, - sekretariat (pokój nr 19).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
wz. WÓJTA
mgr Mirosław Potasiak
Zastępca Wójta
RW.VI.271.17.2014 Data: 28.11.2014 r.
W odpowiedzi na pytania dotyczące postępowania prowadzonego w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pod nazwą „Odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych z terenu gminy Sędziejowice" podaję, co następuje:
Pytanie 1
Dotyczy: SIWZ Dział III Opis przedmiotu Zamówienia pkt 1.2.3 Zbiórka odpadów wielkogabarytowych
„Podczas zbiórki odbierane będą następujące rodzaje odpadów:
- odpady wielkogabarytowe o kodzie 20 03 07 (elementy mebli/ meble tapicerowane, dywany, wykładziny, okna);
- metale (złom metalowy) o kodzie 20 01 40;
- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 35 (telewizory, monitory);
- zużyte urządzenia elektryczne i elektroniczne o kodzie 20 01 36 (pralki, odkurzacze, drukarki, radia);
- urządzenia zawierające freony o kodzie 20 01 23 (lodówki);
- zużyte opony o kodzie 16 01 03;
- odpady ulegające biodegradacji o kodzie 20 02 01 (listwy drewniane, powiązane gałęzie)."
Wykonawca wnioskuje o doprecyzowanie rodzaju opon, jakie mogą być odbierane podczas zbiórki odpadów wielkogabarytowych, poprzez określenie maksymalnego ich rozmiaru - 1250x400 mm. Wskazany rozmiar opon gwarantuje, że nie będą one pochodziły z prowadzonej przez dany podmiot działalności gospodarczej.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na wnioskowane modyfikacje ww. zapisów. Zgodnie z wpisem do rejestru działalności regulowanej wykonawca ma obowiązek odebrać opony, które są sklasyfikowane w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z 27 września 2001 r. w sprawie katalogu odpadów, w którym nie występuje podział opon ze względu na ich rozmiar.
Pytanie 2
Dotyczy: SIWZ Dział III Opis przedmiotu Zamówienia. 1.2.5 Częstotliwość i zasady odbioru wywozu odpadów
„3) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania i dostarczenia do wszystkich nieruchomości zamieszkałych harmonogram wywozu odpadów do dnia 23.12.2014 r."
oraz SIWZ Dział IV Termin wykonania Zamówienia
„- obowiązek dostarczenia mieszkańcom uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów - od dnia zawarcia umowy do dnia 23.12.2014 r."
oraz Wzór Umowy § 2 Termin realizacji
„- obowiązek dostarczenia mieszkańcom uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów - od dnia zawarcia umowy do dnia 23.12.2014 r".
oraz Wzór Umowy § 11 Kary umowne
,,a) 0,1 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w §3 ust.3 umowy określonego za każdy dzień zwłoki z winy Wykonawcy:
(...) w dostarczeniu mieszkańcom uzgodnionego z Zamawiającym harmonogramu odbioru odpadów"
Z uwagi na krótki termin, jaki pozostanie po przeprowadzeniu procedury przetargowej, podpisania umowy oraz zatwierdzenia przez Zamawiającego harmonogramów odbioru odpadów, Wykonawca wnioskuje o wydłużenie terminu dostarczenia mieszkańcom harmonogramu odbioru odpadów do dnia 31.12.2014 r.
Odpowiedź:
Zamawiający wyraża zgodę na wydłużenie terminu dostarczenia mieszkańcom harmonogramu odbioru odpadów do dnia 31.12.2014 r..
Pytanie 3
Dotyczy: SIWZ SIWZ Dział III Opis przedmiotu Zamówienia. 1.2.5 Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów
„7) Obowiązkiem Wykonawcy będzie odbieranie odpadów komunalnych od wszystkich właścicieli nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Sędziejowice. Usługa obejmuje zapewnienie przez Wykonawcę dojazdu do punktów trudno dostępnych (szczególnie zimą i w okresie wzmożonych opadów deszczu i śniegu) poprzez zorganizowanie środków transportu, które umożliwią odbiór odpadów z punktów dresowych o problematycznej lokalizacji. W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe (brak utwardzonej drogi) Wykonawca może ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości w uzgodnieniu z Zamawiającym."
Wykonawca wnioskuje o zmodyfikowanie powyższego zapisu na następujący:
„W zakresie odbioru odpadów z nieruchomości o utrudnionym dojeździe w przypadku, gdy brak odbioru odpadów spowodowany był trudnymi warunkami drogowymi (zaleganie śniegu, gołoledź, grząskie podłoże spowodowane intensywnymi opadami deszczu), które jednorazowo uniemożliwiły dojazd do nieruchomości w wyznaczonym terminie Wykonawca może:
- odebrać dodatkową ilość odpadów z worków własnych właścicieli nieruchomości w kolejnym terminie odbioru zgodnym z harmonogramem lub
- ustalić odrębne terminy wywozu niż dla pozostałych nieruchomości w danej miejscowości.
Nadmieniamy, ze do obowiązków Gminy należy zgodnie z Ustawą z dnia 8 marca 1990 r, o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rozdział II Zakres działania i zadania gminy:
„art.6 ust 1 do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy Publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów. Ust. 2 Jeżeli ustawy nie stanowią inaczej rozstrzyganie w sprawach, o których mowa w ust 1, należy do gminy.
oraz
Art. 7 ust 1 Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy.
W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
1) Ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej,
2) Gminnych dróg, ulic; mostów, placów oraz organizacji ruchu drogowego."
Zgodnie z art. 3 ust. 2 Ustawy z dnia 13 września 1996 r, o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 i 951 oraz z 2013 r. poz. 21) to gminy zapewniają czystość i porządek na swoim terenie i tworzą warunki niezbędne do ich utrzymania, a w szczególności:
„Tworzą warunki do wykonywania prac związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy lub zapewniają wykonanie tych prac przez tworzenie odpowiednich jednostek organizacyjnych."
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisu Działu III SIWZ - Opis przedmiotu Zamówienia, pkt.1.2.5 Częstotliwość i zasady odbioru i wywozu odpadów, ppkt.7. Zapis ten pozostaje bez zmian.
Pytanie 4
Dotyczy: SIWZ SIWZ Dział III Opis przedmiotu Zamówienia. 1.2.8 Pozostałe obowiązki Wykonawcy
„l) Wykonawca podczas realizacji przedmiotu umowy zobowiązany jest do osiągnięcia odpowiednich poziomów recyklingu odbieranych odpadów komunalnych zgodnie z art. 3b i 3c stawy o trzymaniu czystości i porządku w gminach oraz rozporządzeniami wykonawczymi."
Oraz § 11.Projekt Umowy. Kary umowne.
,,e) za brak osiągnięcia poziomów odzysku i recyklingu wymaganych przepisami prawa oraz poziomu ograniczenia składowania odpadów ulegających biodegradacji w wysokości równej kary przewidzianej przepisami prawa dla gminy za niewywiązanie się z tego obowiązku,"
Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 25 maja 2012 roku dotyczącego sposobu obliczania poziomu ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania w roku rozliczeniowym/ ustalenie poziomu redukcji składowania wymaga obliczenia:
- OUB1995 = 0,155* Lm+0,047* Lw [Mg] - na podstawie liczby mieszkańców według GUS (instrukcja na stronie Ministerstwa Środowiska),
- OUSR = (OUB1995 * PR ) / 100[Mg]- masa odpadów ulegających biodegradacji dozwolona do składowania w roku rozliczeniowym,
- Moubr = ( MMR*UM) + (MWR*UW) + (MSR*US) + (MBR*0,52) [Mg]- masa odpadów ulegających biodegradacji przekazanych do składowania w roku rozliczeniowym, obliczenie tej danej wymaga uzyskania informacji dotyczącej wartości MBR instalacji (RIPOK), gdzie odpady zostały zagospodarowane. To instalacja (RIPOK) jest odpowiedzialna za obliczenie wartości MBR/ którą otrzymuje podmiot gospodarczy dostarczający odpady.
Ponadto zapisy Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami dla woj. łódzkiego z góry przewidują nie wykonanie tego obowiązku z uwagi na niewystarczające zabezpieczenie Regionu II w moce przerobowe w zakresie mechaniczno-biologicznego przetwarzania odpadów komunalnych. Wykonawca przewiduje, że wykonanie wskazanego obowiązku będzie możliwe dopiero w 2016 r.
Wnioskujemy o wykreślenie przytoczonych wyżej zapisów.
Z uwagi na powyższe jednocześnie prosimy:
- podanie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, która może być zeskładowana odpowiednio w okresie trwania umowy,
- podanie liczby mieszkańców w roku 1995 oraz przewidywaną liczbą mieszkańców w okresie trwania umowy - w okresach rocznych.
To obszerne wyjaśnienie ma także na celu zwrócenia Państwa uwagi na powyższy problem do instytucji kontrolnych i ustawodawczych
Odpowiedź:
Zamawiający pozostawia bez zmian zapisy: Działu III SIWZ - Opis przedmiotu Zamówienia, pkt.1.2.8 Pozostałe obowiązki Wykonawcy, ppkt.1 oraz § 11, ust.1, pkt.e) - Projektu umowy.
Ponadto Zamawiający informuje, iż:
1. Liczba mieszkańców w roku 1995 wg. danych GUS wynosiła: 6 917 osób
2. Masa odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, która może być zeskładowana odpowiednio w okresie trwania umowy: w roku 2015 - 162,55 [Mg], w roku 2016 - 146,29[Mg].
Pytanie 5
Dotyczy: SIWZ Dział III Opis przedmiotu zamówienia. 1.2.8 Pozostałe obowiązki Wykonawcy
„5 (...) Wykonawca ma obowiązek przekazywać Zamawiającemu wykaz nieruchomości, z których nie został zrealizowany w dniu poprzednim odbiór odpadów, wraz z podaniem przyczyny niezrealizowania usługi. Wykaz należy przekazać Zamawiającemu w formie elektronicznej do godz.12 pierwszego dnia roboczego następującego po dniu odbioru odpadów."
Z doświadczenia Wykonawcy wynika, iż znaczna część reklamacji dotycząca braku odbioru odpadów, związana jest z niewystawieniem pojemnika przez właściciela nieruchomości (zwłaszcza w godzinach porannych). Jednocześnie pragniemy zauważyć, że nie jest możliwe sporządzenie do dnia następnego do godz. 12 wykazu wszystkich nieruchomości, z których nie zostały odebrane odpady. W związku z powyższym wnioskujemy o wykreślenie powyższego obowiązku lub, jeżeli to niemożliwe, Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć taki wykaz dotyczący wskazanych przez Zamawiającego nieruchomości, otrzymanych w następstwie zgłoszenia od właściciela nieruchomości, niezwłocznie po otrzymaniu informacji telefonicznej/mailowej ze strony Zamawiającego. Wykonawca zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości posiada system monitoringu bazującego na systemie pozycjonowania satelitarnego, umożliwiający trwałe zapisywanie, przechowywanie i odczytywanie danych o położeniu pojazdu i miejscach postojów oraz czujników zapisujących dane o miejscach wyładunku odpadów - umożliwiający weryfikację tych danych. Jeśli z zapisów GPS wynika przejazd pojazdów Wykonawcy po danej trasie to jednorazowy przypadek nieodebrania odpadów świadczy o braku wystawienia pojemnika przez właściciela nieruchomości.
Odpowiedź:
Zamawiający nie wyraża zgody na modyfikację zapisu Działu III SIWZ - Opis przedmiotu Zamówienia, pkt.1.2.8 Pozostałe obowiązki Wykonawcy, ppkt.5. Zapis ten pozostaje bez zmian.
Wójt
Jerzy Kotarski
Załączniki
Typ Nazwa Komentarz Data Dodał SIWZ + załączniki.zip SIWZ + załączniki 2014-11-25 14:23:30 Matuszkiewicz Dariusz Informacje o artykule
Autor: Dariusz Matuszkiewicz Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz Data powstania: 25.11.2014 13:20 Data ostatniej modyfikacji: 28.11.2014 15:21 Liczba wyświetleń: 4737 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Ogłoszenie o zamówieniu 25.11.2014 14:23 Dariusz Matuszkiewicz