-
2009-11-05 11:30:22
Zakres kompetencji
1. Urząd Stanu Cywilnego realizuje zadania wynikające z przepisów o aktach stanu cywilnego oraz ustawy o zmianie imion i nazwisk.
2. Do zadań i kompetencji Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) rejestracja zdarzeń z zakresu stanu cywilnego dotyczących urodzeń małżeństw i zgonów;
2) sporządzanie aktów stanu cywilnego oraz odpisów i zaświadczeń z tych aktów;
3) transkrypcja i odtwarzanie zagranicznych aktów stanu cywilnego w polskich księgach stanu cywilnego;
4) aktualizacja aktów stanu cywilnego;
5) współpraca z zagranicznymi urzędami stanu cywilnego w zakresie międzynarodowej wymiany informacji dotyczących stanu cywilnego, w tym współpraca z polskimi i zagranicznymi placówkami dyplomatycznymi;
6) archiwizacja dokumentów stanu cywilnego, współpraca z Archiwum Państwowym oraz
zagranicznymi archiwami w zakresie wymiany informacji i dokumentów stanu cywilnego;7) organizowanie uroczystości z okazji jubileuszu długoletniego pożycia małżeńskiego, 100 - lecia urodzin mieszkańców;
8) prowadzenie spraw związanych ze zmianą imion i nazwisk;
9) prowadzenie innych spraw wynikających z Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, Kodeksu cywilnego, Prawa o aktach stanu cywilnego oraz innych aktów prawnych;
10) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa przed osobą duchowną;
11) wydawanie zaświadczeń stwierdzających, że osoba zamierzająca zawrzeć małżeństwo za granicą, może zgodnie z prawem polskim zawrzeć małżeństwo oraz zaświadczenie o stanie cywilnym.
Informacje o artykule
Autor: Wójt Gminy Sędziejowice Zredagował(a): Dariusz Matuszkiewicz Data powstania: 05.11.2009 11:30 Data ostatniej modyfikacji: 02.08.2018 10:33 Liczba wyświetleń: 5360 Artykuły archiwalne
Lp. Tytuł Data modyfikacji Zredagował 1 Zakres kompetencji 11.10.2012 10:43 Wiktor Komorowski 2 Zakres kompetencji 05.11.2009 11:30 Dariusz Matuszkiewicz